Huisstijl van Studio Peer uit 1997

Previous Image
Next Image

info heading

info content

Ik vond laatst een huisstijl van Studio Peer uit 1997. Nu, 21 jaar later, vind ik die eigenlijk nog steeds grappig. Het bruine visitekaartje had een aantal inkepingen waardoor je vier ‘pootjes’ naar beneden kon vouwen. Zo veranderde het kaartje in een tafel. Daar hoorde een passende pay-off bij: ‘Tafels die stáán’. Het briefpapier was niet minder origineel: bruin pakpapier bedrukt met dezelfde paarse kratletters als het kaartje. Het uitsnijden van de A4’tjes en maken van de inkepingen in het kaartje deed ik zelf. Dit laten stansen was te duur. Dat gold ook oor het inhuren van een ontwerper. Mijn broer Paolo, toen copywriter bij het Rotterdamse reclamebureau Data Gold Slootweg & Smidt, bedacht de huisstijl. Voor een fles whisky verzorgde zijn collega, ontwerper Ron Kegel, de typografie. Zij stuurden de huisstijl nog op eigen naam in voor de reclamejaarprijzen van de ADCN, maar wonnen geen Lamp. Ik had het ze meer dan gegund.